Leczenie wykonywane w znieczuleniu ogólnym, potocznie zwane przez Pacjentów „leczeniem w sedacji”, wykonywane są u osób uczulonych na środki znieczulenia miejscowego, utrudniony jest kontakt lub brak współpracy z Pacjentem (np. niedorozwój umysłowy, zaburzenia psychiczne), ostre, rozlane stany zapalne w okolicy szczękowo- twarzowej (np. ropnie), w których nasiękowe lub przewodowe znieczulenie miejscowe nie wywoła efektu zniesienia bólu, a może przyczynić się do rozszerzenia procesu zapalnego.

Poza tym leczenie w znieczuleniu ogólnym stosowane jest także u dzieci, które są za małe na współpracę z lekarzem, mają zaawansowaną próchnicę, cierpią z powodu bólu, a ich stan uzębienia stanowi poważne zagrożenia dla zdrowia całego organizmu. Zaniedbania w leczeniu doprowadzają do przewlekłych stanów zapalnych, przetok, ropni i wielu innych.

Zabiegi w znieczuleniu ogólnym w Dentalblue wykonywane są zarówno prywatnie oraz w ramach funduszu NFZ.

Refundacja zabiegów stomatologicznych realizowanych w znieczuleniu ogólnym przysługuje:

• pacjentom do ukończenia 16 roku życia na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności (bez określania stopnia upośledzenia)
  • pacjentom, którzy ukończyli 16 rok życia i uzyskali orzeczenie o umiarkowanym bądź głębokim stopniu niepełnosprawności
Dentalblue Katarzyna

Lekarz stomatolog
Katarzyna Wawrzyn

P. Monika Pietraszewska –
Opiekun przed i pooperacyjny
email: monika.p.dentalblue@gmail.com
nr telefonu: 606 983 347

ZNIECZULENIA OGÓLNE STOMATOLOGIA BIAŁYSTOK

INFORMACJE O ZABIEGU

Przed przygotowaniem do zabiegu stomatologicznego w sedacji konieczna jest konsultacja stomatologiczno-anestezjologiczna, od której zależy zakwalifikowanie Pacjenta do zabiegu.

W tym celu lekarz stomatolog bada Pacjenta, zleca wykonanie zdjęcia pantomograficznego, a w dalszej kolejności zbiera dokładny wywiad. Pytamy naszych Pacjentów o przebyte choroby, stosowane obecnie leki, wagę i wzrost. Istotna jest również̇ ocena parametrów laboratoryjnych. Wszystkie badania dodatkowe można wykonać dzień lub kilka dni przed planowanym zabiegiem.

W zabiegu biorą udział dwa zespoły – stomatologiczny i anestezjologiczny. Oprócz lekarzy – stomatologa i anestezjologa, w gabinecie obecne są też pomoce – asysta stomatologiczna i wykwalifikowana pielęgniarka anestezjologiczna towarzysząca przy znieczuleniu ogólnym.

Niezależnie od miejsca przeprowadzania zabiegu w znieczuleniu ogólnym obowiązują te same standardy i zasady postępowania anestezjologicznego wobec pacjenta. Sprawą nadrzędną jest bezpieczeństwo chorego i temu warunkowi podporządkowane są wszystkie inne.

Gabinet zabiegowy każdorazowo wyposażony jest w przygotowany do natychmiastowego użycia sprzętu do intubacji dotchawiczej i do prowadzenia wentylacji zastępczej u Pacjenta, źródło tlenu, dodatkowy ssak o dużej sile ssania (oprócz tego używanego na co dzień w gabinecie stomatologicznym) oraz aparaturę do monitorowania podstawowych parametrów życiowych. Stomatologiczne leczenie w sedacji z opieką jaką gwarantuje KLINIKA STOMATOLOGICZNA DENTALBLUE jest na najwyższym poziomie. To daje poczucie bezpieczeństwa Pacjentom.

DYSPONUJEMY ZGRANYM, WYSOCE WYKWALIFIKOWANYM PERSONELEM, DZIĘKI CZEMU ZAPEWNIAMY WYSOKĄ JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH PRZEZ NAS USŁUG.

Leczenie zębów bez bólu – to zagadnienie, które nie bez przyczyny tak interesuje pacjentów gabinetów stomatologicznych. To właśnie z powodu dyskomfortu podczas wykonywania zabiegów dentystycznych tak wiele osób rezygnuje z regularnych wizyt, co jak łatwo się domyślić, przyczynia się do pogłębiania problemów zdrowotnych w obrębie jamy ustnej.

Rozwiązaniem, które proponuje się pacjentom w takich sytuacjach, jest zwykle znieczulenie miejscowe. Polega ono na wstrzyknięciu specjalnego preparatu o działaniu znieczulającym w błonę śluzową jamy ustnej – a dokładniej w obszar przy zębie wymagającym leczenia. Pojawienie się charakterystycznego odczucia, jakim jest drętwienie dziąsła oznacza, że znieczulenie zaczęło działać. Dzięki temu w trakcie wykonywania zabiegu stomatologicznego pacjentowi nie towarzyszą dolegliwości bólowe.

Nie zawsze jednak istnieje możliwość podania go pacjentowi. Na takie okoliczności przewidziano alternatywne rozwiązanie w postaci sedacji. Tak potocznie nazywa się znieczulenie ogólne. Metoda ta wybierana przez stomatologa jest w szczególnych okolicznościach, które już tu opisaliśmy. Polega na podaniu określonej indywidualnie dawki środka znieczulającego drogą wziewną lub dożylną. Znieczulenie ogólne podaje dentysta.

Zabieg ten ma na celu wprowadzenie pacjenta w tymczasowe uśpienie (i zarazem wyłączenie świadomości) po to, aby stomatolog mógł bez żadnych przeszkód wykonać zabieg zgodnie z założeniem. Procesowi leczenia zawsze towarzyszą anestezjolog i pielęgniarka, którzy kontrolują procesy życiowe pacjenta i czuwają nad jego wybudzaniem.

Pacjent nie odczuwa bólu, nie wykonuje też gestów obronnych, a jego mimowolne odruchy zostają ograniczone do zera, co umożliwia stomatologowi wykonanie wszystkich niezbędnych czynności. Do najczęściej wykonywanych zabiegów w takich okolicznościach należą m.in.: ogólne leczenie kanałowe, wszczepianie implantów, ekstrakcja zębów oraz leczenie zaawansowanej próchnicy.

Nasi dentyści wykonują również leczenie zębów pod narkozą u dzieci. Zabiegi dentystyczne mogą być dla nich bardzo stresujące — dzieci zaczynają się wiercić i płakać, co uniemożliwia usuwanie zębów lub inne zabiegi. Podobnie jak w przypadku dorosłych, nasza pielęgniarka i anestezjolog podadzą znieczulenie ogólne i będą czuwać nad dzieckiem i badać jego funkcje życiowe aż do wybudzenia.

Warto zaznaczyć, że leczenie zębów pod narkozą, zarówno u dorosłych, jak i dzieci, wymaga dodatkowych badań ogólnych przed zabiegiem. Są to morfologia krwi, poziom elektrolitów czy układ krzepnięcia. Na postawie wyników dentysta zadecyduje, czy dziecko lub dorosły pacjent kwalifikuje się na usuwanie zębów albo inne zabiegi.