Endodoncja to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem zębów pozbawionych żywej tkanki (tzw. miazgi zęba) czyli naczynia i nerwu.Infekcja bakteryjna przenikająca w głąb zęba prowadzi do powstania zapalenia miazgi, tworzenia się mikroropni, zapalenia ozębnej przywierzchołkowej i rozwoju zapaleń okołowierzchołkowych tkanek zęba. Nieleczona, może doprowadzić do przedwczesnej utraty zębów stałych i zaburzeń funkcjonowania układu stomatognatycznego. Oczywistym celem leczenia endodontycznego jest niedopuszczenie do infekcji wewnątrz kanału korzeniowego oraz jej wyeliminowanie.

Dentalblue Katarzyna

Katarzyna Wawrzyn

Lekarz dentysta
Marta Niewińska-Sienkiewicz

Dominika Dudek

Aleksandra Malinowska

Proces leczenia kanałowego endodontycznego.

W Dentalblue proponujemy:

Bezbolesne leczenie endodontyczne – zabiegi odbywają się w znieczuleniu miejscowym
Podczas leczenia zastosowany jest system narzędzi rotacyjnych co pozwala na precyzyjne i bardzo szybkie opracowanie i poszerzenie kanałów korzeniowych zębów
Do wypełnienia kanałów korzeniowych zębów stosujemy systemem płynnej gutaperką umożliwiający w odróżnieniu od klasycznych metod, szczelniejsze (dokładniejsze) wypełnienie opracowanych kanałów
Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Mikroskop ten zapewnia wyraźny, powiększony, trójwymiarowy obraz z dużą głębią i szerokim polem widzenia. Dzięki zastosowaniu mikroskopu wykonujemy bardzo precyzyjne zabiegi wymagające dużych powiększeń. Połączenie światła z powiększeniem zastosowane w mikroskopie pozwalają na obserwację zmian chorobowych niedostrzegalnych gołym okiem.

Za pomocą mikroskopu możliwe jest bardziej dokładne oczyszczenie systemu kanałowego, odnalezienie dodatkowych kanałów i wypełnienie ich, co ma bardzo duży wpływ na efekt leczenia.

Naszą specjalnością jest udrażnianie wąskich (zobliterowanych kanałów), czy usuwanie narzędzi z systemu kanałowego, działając niejednokrotnie na zlecenie lekarzy z innych gabinetów.

Zabieg pod mikroskopem